Ons bedrijvenpark is niet het enige dat nadenkt over de kracht van woordkeus. Hetzelfde geldt voor de salon voor ‘beautyverzorging’ in de buurt, die ik al eerder in mijn columns roemde. Je krijgt immers veel liever een verzorging van je huidige schoonheid dan een behandeling om zo’n schoonheid (hopelijk) te bereiken. Chapeau.

 

Nog eentje dan, ook in de buurt: een bedrijf dat zich inzet voor de reactivering van ouderen. Hoewel het verschil met revalidatie miniem zal zijn – wellicht dat ‘herstellen’ niet per se echt actief worden impliceert – klinkt reactiveren heel wat aangenamer om te doen. Ook wel wat eenvoudiger overigens, maar wellicht is dat hier ook precies de bedoeling.

 

Een paar fraaie voorbeeldjes van doeltreffende terminologie dus, daar in Tilburg-Noord. Terminologie die overigens alleen doeltreffend is als de gebruikers de namen ook echt eer aandoen en de (impliciet) gedane beloften nakomen. Ik zie de groene pracht en praal op het bedrijvenpark dan ook graag tegemoet.